Tuesday 26 January 2010

Ketika Payah menguasai diriku


Payah untuk ku melupakan wajahmu
Walau diri puas mencuba,
Mencuba untuk melupakan dirimu,
Yang kini telah di miliki,

Aku masih teringat akan suaramu,
Walaupun jarangku dengari,
Ia tetap membuat diriku seakan mendengari,
Suaramu yang mengalunkan nada cinta mulia,
Yang kini menjadi milik dia yang engkau sanjungi,
Aku masih teringat pertama kali berjumpa
Walau diri mahu melupainya,
Namun tetap ia menjadi kenangann terindah
Yang tidak bisa di lupa begitu sahaja.

Sekali lagi,
Ia membuatkan aku mula mengimbau,
Mengimbau kenangan kita berdua,
Walau hanya jarak yang jauh,
Hanya lafaz cinta dari hati,
Ternyata ia cinta sendiri,
Sendiri yang berlari mengejar cinta yang tidak pasti


Walau itu yang terjadi,
Tetap ku bergembira kerna aku pernah mencintai mu
Walau engkau tidak mendengari akan lafaz cintaku
Mungkin diriku bukanlah yang terbaik untuk dirimu
Namun aku sangat syukur kepada Allah s.w.taala
Kerna di izin mencintaimu walau hanya dari lumbuk hati terdalamku.

Ku ingin engkau tahu,
bahwa engkau ku pilih atas nama cintaku,
cintaku pada Allah, engkau insan yang ku pinta
daripada Dia yang Maha Mendengar.

Lama ku menanti hadirmu,
Dalam hidupku, aku pasti ternyata aku pasti,
Bahwa engkaulah insan itu yang selama ini yang ku pinta.
Kerna engkau punya ciri-ciri yang ku pinta daripadaNya.
Engkaulah hadiah daripadaNya yang paling berharga untukku


Diri ini pasti bahwa aku pasti payah melupainya
Kerna pasti engkau adalah cintaku yang aku pasti
Walau diri tahu bahwa esok bukanlah pasti
Namun diri ini ingin pastikan bahwa engkau cintaku yang aku cintai.

Aku karangkan doa yang indah,
Untuk ku hadapkan diri pada Khaliqku,
Bahwa lepaskan segala yang payah pada dirinya
Agar mudah ia tempuh yang ranjau pada kehidupan.
Moga ia Bahagia bersama teman barunya,
Yang ia cintai setelus hatinya,
yang telah ku pastikan melalui zahirnya.

Semoga Bahagia engkau dan dia.
Doaku mengiringi cinta engkau dan dia.

p/s: Nothing makes the earth seem so spacious as to have friends at a distance; they make the latitudes and longitudes. ~Henry David Thoreau

No comments:

Post a Comment