Wednesday 16 March 2011

Hudud Vs Civil

Acapkali kita dengar tentang hukum hudud ini, ada yang menyokong dan ada yang menolak syriat Allah ini. Saya pun tidak tahu mengapa harus menolak syariat Allah s.w.taala ini. Apakah sebab kita di Malaysia ini hidup dalam pelbagai kaum?

Sebenarnya, hukum hudud ini tidak akan pernah terjatuh hukuman secara ini sekiranya dia bukan lah beragama Islam. Sistem Hudud bukanlah kejam dan Zalim, ia cukup sebagai pengajaran di persalah dan juga masyarkat di sekelilingnya. Dan kerana sebab itulah wujudnya sistem hudud dan civil. Mari kita sama-sama melihat akan perbezaan antara sistem Hudud dan Civil.



Lihatlah keihsan Allah terhadap hambaNya. Mungkin pada mereka yang membaca al-quran lalu melihat akan maksudnya kita sudah menyatakan bahawa Islam itu kejam. Tetapi itulah tanda bahwa Allah tegas bahawa Allah tak suka hamba Dia buat jahat. Disini, saya lampirkan juga gambar2 hukuman sebatan di lakukan.





HIKMAH DISEBALIK PERLAKSANAAN HUDUD

Buat penzina yang belum berkahwin.mereka mempunyai antibody T4 Limfosit yang kuat dan masih bertenaga. Jika sekiranya seseorang penzina itu dihinggapi HIV selepas penzinaanya,T4 Limfositnya akan diserang oleh HIV Aids yang akan menyebabkan sel-sel T4 Limfositnya musnah sehingga menyebabkan mati dan akhirnya sel sum-sum tulangnya mengalami kelumpuhan dan fibrosis dan tidak lagi dapat lagi menghasilkan sel-sel T4 yang baru. Badan akan lemah dan Sindrom Kurang Daya Tahan Penyakit akan menyerang.

Pesakit jenis ini juga mempunyai kemungkinan untuk disembuhkan. Tetapi dengan syarat ia mesti didera dan badannya mesti mengalami kesakitan yang banyak bagi meransang penghasilanan sel-sel T4 yang baru serta mengelakkan sum-sum tulang daripada fibrosis. Cara terbaik adalah dengan menyebat diantara bawah tengkuk dan di atas pinggang di bahagian belakang dengan sebatan yang akan meransang penghasilan semula antibodi T4 yang baru dan pesakit tersebut boleh sembuh daripada AIDS selepas antibodi sel-sel T4 Limfositnya itu boleh menguasai HIV AIDS.

Jika sekiranya pesakit tersebut sudah berkahwin .apabila dihinggapi virus AIDS,sel-sel T4 mereka telah lemah berbanding dengan sel-sel T4 kepunyaan mereka yang belum berkahwin. Kelemahan ini berpunca daripada sum-sum tulang yang mengalami sedikit hakisan dan kurang menghasilkan antibodi kerana lebih banyak ditumpukan kearah menghasilakan benih-benih bagi tujuan menghasilkan sperma-sperma baru. Penzina jenis ini tidak akan dapat diselamatkan daripada virus HIV AIDS dan rejam sehingga mati adalah merupakan penyelesaian terbaik bagi mengelakkan jangkitan dan penyebaran penyakit di samping memberikan pengajaran yang menyebabkan orang lain takut untuk melakukan kesalahan yang sama.


sumber: Internet dan pmram.org

1 comment:

  1. Memang ada hikmah hukuman sebat tu kan. Hukum Allah sememangnya tak kejam.

    ReplyDelete