Monday 3 January 2011

Gelagat Murid Tahun 1 2011


Apalah agaknya gaya anak-anak celik kita yang baru masuk ke alam persekolahan ini kan. Apalah agaknya mereka rasa bila bergelar anak murid Tahun 1 2011. Maklumlah hari ini kan hari pertama mereka ke sekolah, yelah sebelum ke sekolah gak tapi bukan ya alam persekolahan yang sebenar. Harap mereka enjoy belajar sehingga mereka menamatkan pelajaran mereka.

Adik kimi pun hari ini tak melepaskan peluang untuk merasai hari pertama memasuki sekolah bagi Tahun 1, ehehe tak lupa gak adik MF, bibah. Mereka berdua ini seusia. So, Balik tadi kimi terus tanya dekat adik kimi, Balqis apa perasaan bila bersekolah. pergh dia cakap best sangat. Jawapan yang sama agak kimi dapat daripada mulut adik MF, Bibah. 

 


Yang Paling Kimi Harapkan pada mereka berdua dan yang lain adalah menjadi manusia yang berguna pada Agama Islam, Bangsa dan Negara. emm.. terlupa pula hari ini hari pertama gak untuk cousin kimi yang sebaya dengan adik kimi, Balqis itu. Iaitu Mia. 

Esok, anak buah kimi, si Muhammad Ramadhan Rafique pula akan merasai hari pertama memasuki alam pra-sekolah di Tadika Kemas berhampiran dengan rumah kami ini. So, Harap dia tak nakal sangat takut Cikgu x larat nak layan dia pula.

Special Entire for New Pupils.  

5 tips to be a great student.

  1.  Keep a behavior by doing a proper manner.
  2.  Be Handsome and Pretty. (Make Sure a clothes and Pants has been ion) 
  3.  Listen and pay attention what a teacher say it. 
  4.  Be Brave by raise a hand to ask a teacher, when you face a problem which not understand what a  teacher say it.
  5.  Do Homework and extra revision for make sure that you understand what a teacher teach you. 
Maybe it's not really helpful but enough for guide a basic criteria. 


KISAH BENAR KIMI, PADA HARI PERTAMA BERADA DI SEKOLAH RENDAH (TAHUN 1) 

Pada hari pertama berada di sekolah rendah untuk Tahun 1, kimi di temani oleh umi dan ayah kimi, dan adakalanya kimi agak gementar dengan sekeliling kimi sebab kimi tak pernah jumpa mereka sebelum ini. Namun Mujur dek sebabkan ada kawan kimi waktu kimi belajar dekat tadika tahun lepas. 

Pada hari pertama itu tak ada apa melainkan membuat aktiviti ice breaking (suai kenal), tapi adakalanya kimi akan menoleh keluar untuk melihat umi dan ayah kimi. Mujur mereka masih di situ, maklumlah kimi agak gementar dan takut pada hari pertama sekolah. Maklumlah, kimi takut di marahi gikgu sebab kakak kimi suka mengusik kimi. 

Alhamdulilah, seusai saja hari pertama bersekolah.  Esoknya ibu bapa kimi, pula menyuruh kimi untuk cuba berdikari agak lama jugalah kimi ditemani oleh parent kimi. Alhamdulilah, akhirnya kimi boleh berdikari. So, kepada adik-adik tahun satu itu, x payah takut takde benda nak di takut pun, alih-alih genap setengah tahun kamu lah jaguh sekolah dekat di situ. Hahaha okaylah, kimi harap tak perkara yang tak elok berlaku. Okaylah Assalammualaikum. Terima kasih sebab baca entire kimi.

JANGAN BUAT PERKARA YANG TAK ELOK
JANGAN IKUT BILA KAWAN SURUH BUAT JAHAT
BUAT BAIK KAN ELOK!!! 

No comments:

Post a Comment