Wednesday 20 October 2010

Give-up

Setiap perjalanan hidup kita mesti kita akan menghadapi saat itu, iaitu saat yang membuatkan kita berputus asa, erm meskipun ia seorang yang tabah dan cekal dalan mengharungi kehidupan yang penuh dengan dugaan ini, pasti ia akan berputus asa juga walaupun sekali, kerana seorang manusia itu tidak akan lagi daripada berasa putus-asa.


Kehidupan ini bagaikan suatu Titian, dan manusia tidak akan lari daripada tergelincir daripada jambatan kesabaran. Seimbang mana pun kita, pasti kita akan terjatuh kerana terjatuh itu lah yang membangunkan kita daripada tertidur dan sekaligus menyentak kita daripada terus berlamun mimpi. Hidup di dunia bukan lah fantasi tetapi ia adalah semua realiti, dan setiap perkara yang lahir daripada alam realiti adalah menyakitkan tetapi cuma ada sekelumit saja rasa indah dan rasa suka.

Aku adalah seorang yang agak susah mengaku kalah dengan begitu sahaja, namun akhirnya aku tewas juga ekoran aku telah berusaha dengan sedaya upaya aku. erm entahlah rasa bosan aku telah berpusar-pusar di dalam lingkaran akalku. Aku telah ketandusan idea harus bagaimana untuk aku mengatasi masalah yang kini telah menghantui aku.

Dahulu, Aku mudah menglafazkan kalimah sabar namun setelah aku merasakan perihnya kehidupan ini ternyata perkataan sabar itu tidak harus aku ungkapan kerana untuk membina sebuah mahligai kesabaran perlukan sebuah masa yang panjang, kerana sebuah kesabaran itu perlu dilatih bukan lah di warisi daripada satu generasi kepada satu generasi yang lain.

Namun kesedihan kita akan terhapus apabila orang yang kita sayang, membantu kita dan mengembirakan kita ketika kita dalam kesedihan, erm untung sungguh diri ini pabila Allah menganugerahkan dia untuk diri ini tak lupa juga buat ibubapaku yang tersentiasa membantu diriku dan memberi dorongan dan semangat yang kuat untuk diriku. Sungguh aku beruntung memiliki mereka semua. Aku berharap suatu hari nanti aku bakal memperolehi apa yang ku inginkan.

Mungkin hari ini kita akan terjatuh, dan berkemungkinan besar juga esok ada sinar yang menunggu kita, Jangan kenang hari semalam kerana semalam sudah pun berlalu dan biarkan ia berlalu dan hari ini, teruskan dan lakukan lah yang terbaik andai kata ia tetap begitu, jangan bersedih kerana esok masih ada, kerana itu esok adalah rahsia Allah yang Allah simpan di dalam gengamanNya.



kepada insan tersayang terima kasih kerana membantu diriku, dan terima kasih kerana berada disisiku ketika aku butuh kamu dalam mengharungi kehidupan diriku. Terima kasih kerana memperdengarkan lagu itu dan kerana dirimu itu aku kembali teguh berdiri. Terima Kasih Allah S.W.Taala kerana memberikan sinarMu dan terima kasih buat Kekasihku kerana membantu ku.

Terima Kasih atas lagu itu =)

When I was just a little girl
I asked my mother, what will I be
Will I be pretty, will I be rich
Here's what she said to me.

Que Sera, Sera,
Whatever will be, will be
The future's not ours, to see
Que Sera, Sera
What will be, will be.


Sang by Doris Day


Buat kekasihku ini khas untuk dirimu:-

Di kala ku kehilangan
Di dalam kegelapan
Kau suluhkan sinar petunjuk
Di kala ku kesedihan
Kau ukirkan senyuman
Dengan penuh sabar memujuk

Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh
Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu

Di kala aku tak pasti
Kau tampil dengan berani
Membimbing agar lebih yakin
Dan bila hidup penuh soalan
Kau berikan jawapan
Melengkap semua kekurangan

Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh
Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu

Tidak mungkin diri ini mampu hidup tanpa doronganmu
Andai hari esok langit akan runtuh
Tabahlah menjunjung bersamaku
Andai hari esok dunia gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu

sang by Adira Af8


No comments:

Post a Comment