Monday 12 April 2010

ke redbox kami

karao-ke di redbox

Lepas je test abis, aku turunlah dan skali aku ternmpk mek kat dlm resource centre, aku masuklah sbb diorg sibuk jee nak gmbr waktu kiterorg g diner hari sabtu itu. tibe2 aku dgr diorg nk g IOI Mall sbb nk cari keje yer sal, jadi aku pikir baik pgi ikot dorg kan leh lah aku jln2 nak release tension yg kini bermain di mintaku yg sengal ni. Dalam borak2 itu, diorg still sibuk dgn gmbr 2mlm leps. Kalau x silap Si Shapik dtg kat mek hantar ape entah tiba diorg bgtew kat mek diorg nk g IOI Mall sbb g karao. Si Mek and Emi itu mmg antu karoa apa agy riang ria conflek lah.

Kami (emi dan aku) sbb balik hostel ambik coupon ticket, konon yer boleh dpt murah. Oklah dlm perjalanan itu, sekali si mek text kat emi yg diorg dh sampai kat IOI Mall perrgh terpinge dlm blur lah aku, maklom lah plan kiteorg nk g sama naik BM (Bus Metro) tp xjadilah apa gy jln jewlah berkat tawakkal. Sampai jee kami kat IOI Mall itu aku dgn emi g lah kat IOI Mall yg wings baru sbb kat situ jee lah yg ada karao kan. Kami pon melangkah lah penuh smangat ke level 3, x sempat nk menuju ke Red Box itu, si acap dgn mek melampai kat kami berdua dh mcm lambaian miss universe pulak.

Kami pon trus jee lah kat diorg, yg si oteng sdg memperagakan a.k.a menjadi model Gintelle. Aku yg tertaksima di pon mencubalah urutan robotik ini, oo mak aii sedap urutannya tp bila bab hump itu agk rasa pelik jugaklah dan yg satu agy bila mesin itu kepit kaki, perrgh sedap tp sakit. Dalam rasa mcm sakit2 itu buat agy itu kira aku wat 2 kali leh makna 6minute bersamaan RM 2.00, yg aku bdk yg mencuba mesin itu sudah tentu aku, oteng dan Zulhelmi. Lepas jee, aku abis bende itu kami terus g redbox utk wat pendaftaran lps jee pendaftaran itu kiteorg g lah bilik masing yg telah dibahagikan. Mek cadang main 2 bilik jadi aku pon xtentu lah apa sbb yer terlupa lak nak tanya knpe.

Perggh layan mereka sunguh menarik sbb diorg layan mcm VVIP pulak, wah meriah aku rasa hahaha mmg jauh banding yer daripada karae kat putrajaya, yg redbox nie layanan dia menarik cuma satu jee lah masalah yer dan masalah yer dari sudut menyediaan makanan itu jee sbb maklom lah redbox ini ownernya chinese kot, sepatutnya mereka perlu menyediakan gelas dan jag hanya untuk muslim dan di asingkan antara non-muslim dan muslim, kalau mereka buat benda ini sudah tentu mereka dpt meningkatkan mutu mereka dpt pemasaran di sebbkan ada awareness dan ada muslim customers care. Walaupun dengan menyucikan jag dengan air mutlak yg telah digunakan untuk minuman arak, anda boleh check kat jakim.gov.my tp isu was-was masih didalam fikiran kami semua tadi. Jadi pihak red box perlulah mengambil sedikit perhatian terhadap customer muslim anda. oklah smbung balik cite pasal kiteorg.

Waahh aku betol2 kagumlah dengan diorg nie semua suara sedap, xpecahlah gegendang telinga aku, suara aku sorg jee yg sepoil (!.!)! hampeh toll~ xpewlah for fun jee kot tp mmg menariklah suara diorg. mek siap nyanyi lagu Siti Nurhaliza agy, meriah lah jugk tp aku xpe nk meriah sbb rasa demam maklomlah aku ini ada test atau final exam mesti demam. Tapi jujurlah suara Zulhelmi mmg best, aku suka bila dia menyanyi sedap jee semua lagu kena dengan dia, tp xkurg hebat yer jugak si mek a.k.a Nurulain kita nie, eimi pon sedap juga yg mek dgn eimi dah sedap dh suara tp cuma pancit skit kat certain part (mungkin sbb penat ataupun dh lama x melalak), dan yg lain2 itu aku xtew sgt sbb lain bilik kat.

Apa2 pun aku rasa kemeriahannya walaupun dirog tgk aku mcm xseronok mcm nak tunjukkan keseronokan klo hidung aku tersumbat pluss pulak itu dengan exhausting yg melampau sgt, suara yg dah tentu xbest bertambah xbest apa agy buat budussh lerrrh hahahaha motif ada aku kisah hahaha. ahh nak cite skitlah pasal price dia, mmg murah maklom lah pkai student price hahaha. kirenyer this my first time masuk redbox. huhu~ syok rase yee. Thank Korang! sbb kongsi kemeriahan korg dengan aku.

p/s: thank you! -mek, -eimi, -zulhelmi, -oteng, -acap, -din, dan -shapik.

1 comment:

  1. terus terang suara zul mmg sdap, aku suka bila dia nyanyi lagu tinggal kenangan. merdu jee.

    ReplyDelete