Wednesday 17 February 2010

jangan pernah engkau anggap aku baik

Bismillahir Rahmanir Rahim, (Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang), kenapa dgn post-terbaru aku ini, nampak mcm memuji diri sendirilak kan. Sebenarnya aku takut dengan orang yang ada di sekeliling aku ini, aku takut mereka menganggap aku seorang budak yang baik walhal aku sendiri tahu siapa aku yang sebenarnya. Aku cukup benci bila orang cakap aku di kalangan budak-budak yang baik, padahal aku tahu aku memang budak yang jahat cuba jahat aku tidak aku tunjuk di khalayak ramai. Aku selalu kecewa dengan diri aku sendiri walhal aku suka membaca buku-buku berunsur agama (sah xdpt lagi hidayah lah itu) namun aku masih takuk yang lama.

Aku mengaku mmg aku xbaik adakalanya aku rasa aku dah mcm iblis dah, dan lebih teruk lagi itu, Astafirullah Al Azim. Buruk peragai aku ini, bila aku pikir2xkan balik, dgn apa yg aku dh buat selama ini, mmg susah xdi percayakan (mmg jht). Sebelum ini, aku smgt gile x mengaku yg aku ini bukanlah kategori manusia yang takut mati dan mencintai dunia (ke-arh poya2x) mmg munafik betul, mcm mana aku nak hadap muka aku ini kan depan Dia nanti sah2x kena balik dgn buku amalan aku sendiri. ish malu yer (~~.). mcm mana aku xckp yg aku ini tergolong dlm golongan itu, aku ada perasan nak berubah tapi takut tak dapat mersai lagi nikmat dunia. busuk betul prgai aku ini, patutlah banyak tanda2x yg menunjukan aku sdg di kecam oleh Allah ats khilafku sendiri. Aku tahu benda itu salah tapi aku buat gak. apalah nak jadi dgn aku mmg hanjeng.

Aku pon dh nk dkt dwasa dh bulan 6 aku dh jadi 21 thn (ceptnyer), okylah apa objective sbnr aku nak bgtew niekan, sbnrnya aku xnak bila aku buat sesuatu kesalahan nanti org blame aku pulak, tgk itu aqmal, baca buku agama bkn main tp buat sial gak.. sbb itu aku xnak. xseperti yer org yg baca buku agama itu hanya yg alim tp ada gak xalim jugk baca utk cari limu tp pada masa yg sama nak jugk berubah siapa yg xnak jadi Ahli Jannah semua org nak jd. aku nak berubah 100% itu xboleh lah tp klo skit2x itu insya Allah. Doalah aku jadi org yg berguna. Ingt jgn anggap semua mt rempit itu xberguna tp aada juga yg lebih berguna dgn yg berguna, ada itu alim lagi. xsemesti setangkai itu busuk, mesti ada yg elok.

Hidup di dunia mmg adventure bg yg nak berubah utk jd baik, klo nak ke arh nafsu mmg mudh. kerna kepahitan itulah adanya kemanisannya nanti. nothing that i hope except to be a good muslim and a slave of Allah s.w.taala (abdullah).

p/s: korg x perlulah tew perbuatan s*** aku tue. jgn nak sibuklak nak tanye2x.
klo korg fhm bgoslah tp klo korg x fhm, buat jew lah fhm.

No comments:

Post a Comment