Friday 2 October 2009

Syazlina, Her made Me proud.

Syazlina, anda sememang sesuai mendendangkan lagu-lagu berentak timur tengah. Sememangnya saya tidak menyangka penyanyi wanita yang cantik ini adalah seorang artis Malaysia. Walaupun berita-berita dan lagu-lagu yang di dendangkan oleh beliau jarang di perdendangkan di corong-corong radio mahupun di dada khabar. Namun, sekali beliau muncul ternyata, beliau dapat membuatkan pendengar mahupun peminat-peminat beliau terpegun dengan suara di miliki oleh beliau yang telah di anugerakan oleh Allah s.w.taala kepada beliau. Sememangnya, beliau begitu berani mencuba lagu yang bergenrekan timur tengah, tidak ramai artis-artis kita yang sanggup mencubanya melainkan artis-artis Nasyid kita sahaja. Actually, this song has sang by Ragheb Alama (Penyanyi Asal). Dengan kata lainnya, lagu yang didendangkan oleh syazlina ini adalah nyayian semula lah dan ada sedikit pertukaran rentak nada sedikit.

Sememangnya saya merupakan salah satu daripada peminat-peminat genre timur tengah. Actually, tidak semestinya genre seperti ini hanya di peminati oleh pak ustaz mahupun ustazah sahaja, ia juga di minati oleh sebagai pihak tidak kira kan designation (gelaran)nya. Sedikit nasihat yang ingin saya berikan kepada beliau adalah tambahkan sedikit pelajaran mengenai sebutan itu sahaja, insya Allah lagu itu menjadi bertambah Nalar (Best) (^.^), Tahniah Saya Ucapkan. Oleh itu saya lampir video klip daripada beliau yang bertajuk: El-Hob El-Kebeer.



Semoga Terhibur.

1 comment:

  1. Cuba korang hayati suara dia pasti korang dengar sesuatu hihihi actually dia mixkan lagu ini dengan bahasa Arab dan bahasa melayu. :D

    ReplyDelete