Friday 4 September 2009

Apa Kena dengan Segelintir Rakyat Indonesia Nie?

Aku tidak faham betul dengan sifat diorang ini Diorang asik saja nak blame Malaysia. Aku lihat diorang ini seakan-akan mahukan peperangan jer??. Apakah diorang kat sekolah tidak belajar sivik ker? ataupun sekurang-kurang belajar sejarah tamadun parameswara.

Di Malaysia, setengah dari negara ini terdapat gologan jawa, minang dan sebagaimana adanya di tanah keratun @ tanah indonesia Perkataan Malay itu sendiri bermaksud Melayu. Apakah di tanah indonesia tidak punya rakyat melayu kalau kamu menyatakan ingak itu tidak benar Di bahagian Palembang itu adalah melayu Melayu itu bermula di palembang senang cerita kita adalah serumpun dimana kita punya bahasa yang seakan sama punya adat yang sama seni budaya juga sama.

Apakah kalian ingak rasa bangga dengan perkara sedemikian rupa? kita seharusnya bergandingan menjadi negara yang maju kualitas itu amat penting berbanding dengan perkara-perkara yang menyentuh perihal tajuk "Rasa Sayang siapa punya??" sudah terang-terangan sebahagian daripada rakyat Malaysia itu asalnya di tanah KERATUN itu Sejarah kita dikongsi bersama ingak perlu dibeda-beda sudahlaa.. Hentikan semua ini Sebagai bukti adanya segelintir orang seperti itu. Saya link ini untuk anda melihat dan menganalisa perihal ini

http://malaycelaka.blogspot.com/

MANUSIA TAK SEDAR DI UNTUNG

No comments:

Post a Comment