Saturday 13 March 2010

Missing

MISSING!!


Please if you found my helmet & Laptop Wire, please return back to me

Aku dah kehilangan 2 barang helmet & wire laptop yang selama ini menjadi rutin kegunaan aku sepjg isnin hingga jumaat minggu ini, aku memang terasa geram x darab bukan tak, ok darab! sedih = binggung (fomula ker?), tapi aku nak buat macam mana benda dah hilang kan, tak kan nak aku meraung-raung macam tit so hyperbola kan, lepas itu buat pulak benda2 moody2 ini, xguna menagih publisiti murahan yang bukanyer taste aku.

Benda dah hilang nak tendng2x lah nak nangis2x lah nak buat apa benda dh hilang, cuma redha kepada Allah s.w.taala dan cari jalan menyelesaianyer, cuma skg aku kena belajar dari perkara2 yg dh brlaku, aku dah mengenal pasti kelemahan aku :
  1. aku semakin menjadi careless bodoh tol!, baru tahu kew?
  2. semakin blur tp ia dperlukn juga utk waktu yang diperlukn
  3. semakin tergopa-gapa buruk betol peragai, baru tahu kew?
  4. semakin menjadi kurang ambil berat tentang barang2 aku
  5. lalai habit kew?
.:: kelemahan aku: aku xreti menghargai barang-barang yang aku ada ::. (jujur! kew?)

Sekarang ini, aku kena tingkatkan usaha aku dalam membetulkan kelemahan aku ini. Kini aku kena menjadi semakin take care dengan barang2 aku, dan kena kurangkan juga lah keblur2an aku, dan yang penting kena semakin berhati-hati dan tidak tergopo-gapa dlm setiap perbuatan aku dalam sesuatu perkara.

Dan perkara yang paling penting yang perlu aku lakukan adalah menjadi seorang yg benar2 menghargai terhdp barang2 yang aku ada dan xlupa pemberian orang kepada aku xkan orang lain kowt, pemberian org kowt sah aku jaga yer. tp aku memg mengakulah aku yang salah dlm hal ini tp knpalah org itu pergi ambil, knpa x bg kat pihak STADD ker ataupun Akademik kew? Aku harap dia xniat nak ambik lah a.k.a mencurilah, tp simpn sebentar sbb takut tertinggal Bus.

اکو هارڤ کڤد الله سبحان وتعالىاالا سوڤاي داڤتله کمبالي بارڠ اکو ايت. أمين
rumiyer: aku harap kepada Allah s.w.taala supaya dapatlah kembali barang aku itu, Amin.

p/s: kena semakin berhati-hati dan kena selalu mengambil berat tentang barang aku itu.

No comments:

Post a Comment