Thursday 21 January 2010

Puisi Ku Korban Riangku

Ketika aku sudah merasai diriku bukan untuk mu

Aku berusaha untuk membencimu,

Aku mencuba untuk menjauhi mu,

aku kuatkan diriku untuk melupai mu,


Semakin aku berusaha untuk membencimu,

Semakin kuat semangat cinta ku padamu

Semakin kuatku mencuba menjauhi dirimu,

Semakin dekat aku merasai kehadiran dirimu padaku,

Semakin kuat ingin ku untuk melupaimu,

Semakin kuat ingatanku pada dirimu


Mengapalah aku selisih dengan dirimu

Ketika cintaku hancur punah dilanda taufan

Mengapa hari itu ku hadir di kawasan itu

Yang mana membuat aku tersentak ria

Aku mengaku kau membuatkan diri ini ria gembira

Yang pada semalam gelam dilanda mendung,

Mendung umpama malam tanpa bulan,

siang tanpa mentari,

Langit tanpa kicauan burung kawanan,

yang riang ria menari tanpa duka di dada langit.


Benar,

Ketika kau hadir di situ,

Hatiku yang kosong terisi kembali samangat tabah,

Tabah menentang duri kehidupan.

Kehidupan yang dulu terisi dia dihatiku.

Yang kini dikosong termurung kerna dia.

Namun kehadiranmu membuatku kembali,

Kembali menentang murung ku pada ranjau hidupku.

Ternyata apa yang berlaku kini,

Membuatkan aku cemburu akan mu

Mengapa itu berlaku, ia ternyata membuat aku hampa

Hampa hatiku melihat itu berlaku,


Namun,

Aku lebih bahagia bila kau gembira

Walau diri ternyata hampa

Walau diri terkorban cinta

Walau diri tidak termiliki

Namun membuat dirimu bahagia itu

Lebih aku sukai walau diriku terpaksa terkorban.

Cinta Benar perlu ada pengorbanan

Cinta egois hanya ingin sendiri dimiliki.

Biarlah aku berkorban, korban untuk kebahagiaan dirimu

Daripada membuat dirimu merana duka yang lara.


Aku berdoa agar nanti ku hadir di dada pintu syurga

Menanti umi dan ayah serta dirimu yang aku cintai.

Aku akan menanti dirimu di dada pintu SyurgaNya yang Dia bina.

No comments:

Post a Comment