Tuesday 4 August 2009

Pihak JAKIM perlu lebih serius

Kini hidup saya dalam keadaan was-was, berikutan mutakhir ini, banyak article yang memberitahu mengenai isu-isu product yg yang halal namun sebaliknya adalah haram,saya sebagai penganut Islam, agak was-was mengunakan semua product berikutan adanya article-article sebegitu rupa. Saya rasa pihak Jakim perlu memainkan peranan yang lebih serius dalam hal-hal seperti ini, berikutan ini adalah Fardu Ain bagi umat ISLAM mungkin segelintir pihak tidak mengiraukan hal ini, namun saya mengiraukan hal ini, ia bagi saya nadi saya untuk beribadat.
Saya harap pihak JAKIM perlu lebih berani mempertahankan perihal HAK jangan lemah kerna pemimpin, jangan takut di hina kerna bagi saya anda adalah ayubi kami. Pihak anda adalah lampu-lampu kami, yang alpa ini. Saya harap sekiranya ada barangan yang pihak anda telah kenal serta pasti product itu HARAM, saya harap anda mengabarkannya melalui surat khbar, berita di television dan saya juga berharap kepada pihak yang berkaitan, terutama sekali pihak kerajaan perlu mengambil serius perihal seperti ini, jangan terlalu sibuk memikirkan soal politik semata-mata. Pihak Television seperti RTM, TV3 mahupun PRIMA, perlu memberi kerjasama yang jitu kepada pihak Jakim.
Sekian.
Attention:
I has posted the article about the halal product but Haram,
I'm so sorry cause i still don't know it's true or not,
i'm sorry cause post that article, but we shall carefull about that.
Ya Allah, show us the truth ways for us to achieve your jannah and Your redha.
Amin, Ya Rabbal Al Amin

No comments:

Post a Comment